Klachten & bezwaren
Op deze pagina lees je wat je kunt doen bij problemen, bezwaren of klachten.
Bij PPO vinden we het belangrijk dat alle betrokkenen tevreden zijn over onze dienstverlening. Het kan natuurlijk voorkomen dat er fouten worden gemaakt. We horen het graag wanneer je ontevreden bent.
Heb je een probleem, bezwaar of klacht waar je niet met de betrokken PPO-medewerker uit komt, dan zijn er de volgende opties.
Geschillenregeling
Bezwaren die te maken hebben met een beslissing of handelwijze van een hoofdopleider of Stichting PVO of Stichting UPO-G inzake de aanwijzing, beoordeling of erkenning van praktijkopleidingsplaatsen of praktijkopleiders, vallen onder de Geschillenregeling GZ, KP, PT of OG.
Op 1 mei 2025 is de bezwaren- en geschillencommissie door het bestuur van de Stichting PVO benoemd. Klik hier voor een overzicht van en informatie over de leden.
Examencommissie
Klachten die te maken hebben met een genomen besluit van de hoofdopleider, praktijkopleider of docent, of die op een andere wijze gerelateerd zijn aan de onderwijs- en examenregelingen van de opleidingen, worden behandeld door de examencommissie.
Studentenstatuut
Opleidelingen met problemen, bezwaren of klachten die niet bij de examencommissie horen, verwijzen we door naar het studentenstatuut. In het studentenstatuut van de RUG kun je mogelijk al komen tot antwoord op je vraag of klacht. Het Studentenstatuut is een overzicht van de rechten en plichten van zowel studenten als de universiteit, gebaseerd op landelijke wet- en regelgeving (vooral op de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek, de WHW) en aangevuld met regelingen die specifiek van de RUG afkomstig zijn.
Klachtenregeling
Voor alle andere problemen, bezwaren of klachten verwijzen we door naar de algemene klachtenregeling van de RUG.
Vertrouwenspersoon
Informatie over de vertrouwenspersoon van de RUG vind je hier.